Postoje neki najrjeđi automobili na svijetu koji se ističu visokim performansama, luksuzom i specifičnim dizajnom. O takvim rijetkim automobilima pričat ćemo u ovom članku, a njihov se popis nalazi u nastavku! Ako vas zanima više, pogledajte neke od najrjeđih automobila na svijetu.
Koji su najrjeđi automobili na svijetu?
Najrjeđi automobili na svijetu nisu samo luksuzni, već i nevjerojatno ekskluzivni, često proizvedeni u ograničenim serijama od samo nekoliko primjeraka. Ovi rijetki automobili kombiniraju vrhunske performanse, inovativni dizajn i bogatu povijest, čineći ih pravim draguljima u svijetu automobilske industrije. Njihova vrijednost na aukcijama neprestano raste, a posjedovanje jednog od ovih modela simbol je prestiža i automobilske strasti.
10.) 2008. Maybach Exelero – 8 milijuna dolara
Kao jedan od najrjeđih automobila predstavljen 2005., Maybach Exelero sportski je automobil visokih performansi njemačkog proizvođača Maybach-Motorenbau GmbH, podružnice DaimlerChryslera. Pokretao ga je twin-turbo V12 motor koji je proizvodio 690 konjskih snaga, najveću brzinu od 218 km/h i vrijeme ubrzanja od 0 do 62 km/h od 4,4 sekunde.
Automobil je prikazan u jednoj od epizoda njemačke serije Cobra 11, što ga je donekle učinilo poznatim. Prema Top Gearu, ovaj rijetki automobil 2011. godine kupio je američki reper Birdman za 8 milijuna dolara, iako je Motorvision kasnije utvrdio da je ta prodaja bila neutemeljena. Istraživanjem su otkrili da je automobil zapravo u vlasništvu Mechatronika i da se nalazi u Njemačkoj. Reper Jay-Z također je predstavio ovaj model u svom glazbenom spotu Lost One, što je dodatno pridonijelo njegovoj popularnosti među najrjeđim automobilima na svijetu.
9.) Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe – 9,7 milijuna dolara
Prije nego što je Bugatti bio poznat po svojim vrhunskim skupim superautomobilima, bio je poznat po svojim luksuznim vozilima. Type 41, poznatiji kao Royale, bio je veliki luksuzni automobil izgrađen između 1927. i 1933. Težio je otprilike 3 tone, a koristio je 12,763-litarski motor s osam cilindara. Za usporedbu, moderan Rolls-Royce Phantom kraći je za 20% i za 25% lakši od Bugattija Type 41. Kao jedan od najrjeđih automobila, Type 41 jedan je i od najvećih automobila na svijetu – a neslužbeno, i jedan od najmodernijih.
Ettore Bugatti planirao je izgraditi 25 ovih modela i prodati ih kraljevskoj obitelji pod titulom najrjeđi automobili s vrhunskim luksuzom i prestižem. Ipak, s obzirom na to da je u to vrijeme vladala Velika depresija, tržišni uvjeti nisu bili pogodni za takav ambiciozan pothvat. Danas ovaj model spada među najrjeđe automobile na svijetu, a njegova ekskluzivnost dodatno povećava njegovu vrijednost.
Danas postoji samo šest primjeraka ovog modela, od kojih je jedan uništen, što ga svrstava među najrjeđe automobile ikada proizvedene. Godine 2001. Forbes je procijenio njegovu vrijednost na 10 milijuna dolara, dok je CarBuzz izvijestio da je jedan primjerak već 1987. godine na aukciji prodan za 9,7 milijuna dolara. Ova ekskluzivnost dodatno naglašava njegov status među rijetkim automobilima, čija vrijednost s vremenom samo raste.
8.) 1953. Jaguar XK120-C – 13,2 milijuna dolara
Jaguar XK120-C, poznat i kao C-Type, bio je trkaći sportski automobil proizveden između 1951. i 1953. godine. Proizvedeno je samo 53 primjerka, od kojih je 43 prodano privatnim vlasnicima, što ga svrstava među najrjeđe automobile ikada proizvedene. Neki ga čak smatraju najrjeđim automobilom na svijetu. Jedno je sigurno – kada je 2015. godine na aukciji RM u Italiji prodan C-Type ’53 za 13,2 milijuna dolara, postao je najskuplji Jaguar ikad prodan. C-Type se istaknuo i na trkaćim stazama, a njegove dvije pobjede na legendarnoj utrci 24 Hours of Le Mans, 1951. i 1953. godine, učvrstile su mu mjesto u povijesti rijetkih automobila s bogatim nasljeđem.
7.) 1998. McLaren F1 LM – 13,75 milijuna dolara
Kao jedan od najrjeđih automobila, McLaren F1 LM verzija je ekskluzivna varijanta legendarnog McLarena F1. Ovaj model proizveden je u čast pet McLaren F1 GTR-ova koji su 1995. godine sudjelovali na utrci 24 Hours of Le Mans i završili na prvom, trećem, četvrtom, petom i trinaestom mjestu. Proizvedeno je samo šest primjeraka, od kojih je pet prodano, dok je šesti zadržao McLaren kao platformu za razvoj šasije F1.
Ovaj rijetki automobil lako je prepoznatljiv po svojoj Papaya narančastoj boji, odabranoj u čast Bruceu McLarenu. Iako mu je maksimalna brzina 225 km/h, što je manje od standardnog F1 GTR-a zbog dodatnog aerodinamičnog otpora, njegova ekskluzivnost i povijesni značaj čine ga jednim od najrjeđih automobila na svijetu. Na aukciji 1998. godine jedan primjerak prodan je za 13,75 milijuna dolara, dodatno potvrđujući njegovu iznimnu vrijednost.
6.) 1970. Porsche 917 – 14 milijuna dolara
Kao jedan od najrjeđih automobila, Porsche 917 prototip je sportskog automobila koji je poznat iz nekoliko razloga. Prvo, to je Porscheu 1970. i 1971. donijelo pobjede na utrci 24 Hours of Le Mansa. Drugo, prikazano je u filmu Le Mans Stevea McQueena. Automobil kojeg je u filmu vozio McQueen 2017. je godine prodan na aukciji za 14 milijuna dolara, što je za Porsche bila rekordna cijena. Mogao je ubrzati do 62 km/h za samo 2, 3 sekunde, a najveća brzina ikad dosegnuta bila je 240 km/h.
5.) 1962. Aston Martin DB4 GT Zagato – 14,3 milijuna dolara
Aston Martin DB4 GT Zagato predstavljen je na sajmu automobila u Londonu 1960. kao poboljšana verzija standardnog DB4 GT. Poboljšan je u tvornici Zagato u Italiji. Automobil ima popularnu povijest, što je dovelo do toga da su dva automobila kasnije dobila naziv Zagatos, oba temeljena na DB4. Postoje od 1919. godine i dizajnirali su neke od najupečatljivijih automobila, uključujući i ovaj. Jedan od originala prodan je na aukciji za 14,3 milijuna dolara.
4.) 1961. Ferrari 250 GT California SWB Spider – 17,16 milijuna dolara
Ovaj predivan automobil vjerojatno nekima od čitatelja izgleda poznato. To je zato što je Ferrari 250 GT bio isti automobil koji je bio prikazan u Ferris Bueller’s Day Off u 80-ima. Proizvedeno je samo 55 ovih automobila te je jedan od najtraženijih Ferrarija na tržištu. Ferrari 250 GT izgrađen je između 1953. i 1964. godine, dok je u rasponu tih godina bilo izgrađeno mnogo trkaćih modela.
3.) 1956. Aston Martin DBR1 – 22,5 milijuna dolara
Kao jedan od najrjeđih automobila, Aston Martin DBR1 bio je trkaći automobil proizveden 1956. godine i namijenjen za World Sportscar Championship. Njegov je najveći uspjeh bio 1959. godine na utrci 24 Hours of Le Mansa, što je bila jedina izravna pobjeda Astona Martina na utrci izdržljivosti. DBR1 osvojio je šest svjetskih prvenstava u sportskim automobilima 50-ih, što je bio rekord sve dok ga nije nadmašio Ferrari 250TR. U kolovozu 2017. godine DBR1/1 prodan je za 22.555.000 dolara što je za britansku proizvodnju svjetski rekordna cijena. Bloomberg je DBR1 titulirao najvažnijim Astonom Martinom ikada proizvedenim.
2.) 1957. Ferrari 250 Testa Rossa – 39,8 milijuna dolara
Ferrari 250 Testa Rossa, ili TR, trkaći je automobil proizveden 1950-ih i 60-ih godina. Automobil je predstavljen 1957. godine krajem trkačke sezone Le Mansa i pojavom nove uredbe koja je sportske automobile ograničavala na samo 3-litrene motore. Automobil je osvojio 10 World Sportscar svjetskih prvenstava, tri trke 24 Hours of Le Mana (1958., 1960. i 1961.). Aston Martin DBR1 jedini je automobil koji ga je mogao pobijediti (i to je uspio u četiri zasebne prilike).
Proizvedeno je svega 32 ovakvih automobila i to u razdoblju od 1956. do 1961. godine.
1.) 1962. Ferrari 250 GTO – 52 milijuna dolara
Kao jedan od najrjeđih automobila, Ferrari 250 GTO bio je trkaći automobil proizveden između 1962. i 1964. godine za FIA-inu kategoriju Group 3 Grand Touring automobila. Proizvedeno je samo 39 ovih automobila – 33 s karoserijom 1962-63. (Serija I), tri s karoserijom iz 1964. (Serija II), koja je bila slična onoj koju je imao Ferrari 250 LM, i tri 330 GTO-a ograničene serije s većim motorima. GTO je na početku koštao 18.000 dolara, a kupce su morali osobno odobriti Enzo Ferrari i njegov trgovac.
Godine 2012. GTO iz 1962. za Stirling Mossa postavio je rekordnu prodajnu cijenu od 38.115.000 dolara. Još 250 GTO-a postavilo je rekord najskupljeg ikad prodanog automobila i to na aukciji kada je 2018. godine postigao nevjerojatnih 48.405.000 dolara. Neslužbena je inormacija da je 2018. godine Ferrari GTO iz 1963. također prodan privatnom vlasniku, čime je postignuta rekordna svota od 70 milijuna dolara. Sports Car International 2004. ga je godine nominirao za najbolji sportski automobil svih vremena, a Motor Trend Classic stavio ga je na prvo mjesto svoje liste najčuvenijih Ferrarija svih vremena.