Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Povijest

10 najrjeđih automobila na svijetu

10.) 2008. Maybach Exelero – 8 milijuna dolara

Predstavljen 2005., Maybach Exelero sportski je automobil visokih performansi njemačkog proizvođača Maybach-Motorenbau GmbH, podružnice DaimlerChryslera. Pokretao ga je twin-turbo V12 motor koji je proizvodio 690 konjskih snaga, najveću brzinu od 218 km/h i vrijeme ubrzanja od 0 do 62 km/h od 4,4 sekunde.

Automobil je prikazan u jednoj od epizoda njemačke serije Cobra 11, koja ga je donekle učinila poznatim. Prema Top Gearu, automobil je 2011. kupio američki reper Birdman za 8 milijuna dolara, iako je Motorvision ušao u trag automobilu i izvijestio da je prethodna prodaja bila neutemeljena. Utvrdili su da je automobil u vlasništvu Mechatronika i da se nalazi u Njemačkoj. Reper Jay-Z također je predstavio automobil u svom glazbenom spotu Lost One, koji je automobilu dao novi ugled.

9.) Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe – 9,7 milijuna dolara

Prije nego što je Bugatti bio poznat po svojim vrhunskim skupim superautomobilima, bio je poznat po svojim luksuznim vozilima. Type 41, poznatiji kao Royale, bio je veliki luksuzni automobil izgrađen između 1927. i 1933. Težio je otprilike 3 tone, a koristio je 12,763-litarski motor s osam cilindara. Za usporedbu, moderan Rolls-Royce Phantom kraći je za 20% i za 25% lakši od Bugattija Type 41. Zapravo, Type 41 jedan je od najvećih automobila na svijetu – i neslužbeno, jedan od najmodernijih.

Ettore Bugatti planirao je izgraditi 25 ovih automobila i prodati ih kraljevskoj obitelji pod titulom najluksuzniji automobil ikad. Ipak, u to je doba vladala Velika depresija pa je vrijeme za takav pothvat bilo nepogodno.

Danas postoji šest automobila, od kojih je jedan uništen. Godine 2001. Forbes je objavio da je cijena ovog automobila 10 milijuna dolara, iako je CarBuzz 1987. izvijestio da je jedan od njih na aukciji prodan za 9,7 milijuna dolara.

8.) 1953. Jaguar XK120-C – 13,2 milijuna dolara

Jaguar XK120-C, ili C-tip, bio je trkaći sportski automobil proizveden u razdoblju od 1951. do 1953. Proizvedeno je samo 53 automobila, a njih 43 prodano je privatnim vlasnicima, što ga čini vjerojatno najrjeđim Jaguarom na svijetu. Jedno je sigurno – kad je 2015. na aukciji RM u Italiji prodan C-Type ’53 za 13,2 milijuna dolara, postao je najskupljim Jaguarom koji je ikada prodan. C-Type bio je vrlo uspješan u utrkama. To su dokazale njegove dvije pobjede na utrci 24 Hours of Le Mans, prvo 1951., a zatim 1953.

7.) 1998. McLaren F1 LM – 13,75 milijuna dolara

McLaren F1 LM verzija je ozloglašenoga McLarena F1. Automobil je napravljen u spomen na pet McLaren F1 GTR-ova koji su se natjecali na utrci 24 Hours of Le Mansa 1995. godine i završili na prvom, trećem, četvrtom, petom i trinaestom mjestu. Proizvedeno ih je samo šest, a pet ih je prodano. Šestog je zadržao McLaren kako bi ga koristio kao platformu za razvoj šasije F1. Svi F1 LM-ovi mogu se identificirati prema Papaya narančastoj boji – boji odabranoj u čast Bruceu McLarenu. Najveća brzina automobila je 225 km/h, što je manje od standardnog F1 GTR-a zbog dodatnog aerodinamičnog otpora. Jedan od ovih automobila prodan je na aukciji 1998. godine za 13,75 milijuna dolara.

6.) 1970. Porsche 917 – 14 milijuna dolara

Porsche 917 prototip je sportskog automobila koji je poznat iz nekoliko razloga. Prvo, to je Porscheu 1970. i 1971. donijelo pobjede na utrci 24 Hours of Le Mansa. Drugo, prikazano je u filmu Le Mans Stevea McQueena. Automobil kojeg je u filmu vozio McQueen 2017. je godine prodan na aukciji za 14 milijuna dolara, što je za Porsche bila rekordna cijena. Mogao je ubrzati do 62 km/h za samo 2, 3 sekunde, a najveća brzina ikad dosegnuta bila je 240 km/h.

5.) 1962. Aston Martin DB4 GT Zagato – 14,3 milijuna dolara

Aston Martin DB4 GT Zagato predstavljen je na sajmu automobila u Londonu 1960. kao poboljšana verzija standardnog DB4 GT. Poboljšan je u tvornici Zagato u Italiji. Automobil ima popularnu povijest, što je dovelo do toga da su dva automobila kasnije dobila naziv Zagatos, oba temeljena na DB4. Postoje od 1919. godine i dizajnirali su neke od najupečatljivijih automobila, uključujući i ovaj. Jedan od originala prodan je na aukciji za 14,3 milijuna dolara.

4.) 1961. Ferrari 250 GT California SWB Spider – 17,16 milijuna dolara

Ovaj predivan automobil vjerojatno nekima od čitatelja izgleda poznato. To je zato što je Ferrari 250 GT bio isti automobil koji je bio prikazan u Ferris Bueller’s Day Off u 80-ima. Proizvedeno je samo 55 ovih automobila te je jedan od najtraženijih Ferrarija na tržištu. Ferrari 250 GT izgrađen je između 1953. i 1964. godine, dok je u rasponu tih godina bilo izgrađeno mnogo trkaćih modela.

3.) 1956. Aston Martin DBR1 – 22,5 milijuna dolara

Aston Martin DBR1 bio je trkaći automobil proizveden 1956. godine i namijenjen za World Sportscar Championship. Njegov je najveći uspjeh bio 1959. godine na utrci 24 Hours of Le Mansa, što je bila jedina izravna pobjeda Astona Martina na utrci izdržljivosti. DBR1 osvojio je šest svjetskih prvenstava u sportskim automobilima 50-ih, što je bio rekord sve dok ga nije nadmašio Ferrari 250TR. U kolovozu 2017. godine DBR1/1 prodan je za 22.555.000 dolara što je za britansku proizvodnju svjetski rekordna cijena. Bloomberg je DBR1 titulirao najvažnijim Astonom Martinom ikada proizvedenim.

2.) 1957. Ferrari 250 Testa Rossa – 39,8 milijuna dolara

Ferrari 250 Testa Rossa, ili TR, trkaći je automobil proizveden 1950-ih i 60-ih godina. Automobil je predstavljen 1957. godine krajem trkačke sezone Le Mansa i pojavom nove uredbe koja je sportske automobile ograničavala na samo 3-litrene motore. Automobil je osvojio 10 World Sportscar svjetskih prvenstava, tri trke 24 Hours of Le Mana (1958., 1960. i 1961.). Aston Martin DBR1 jedini je automobil koji ga je mogao pobijediti (i to je uspio u četiri zasebne prilike).

Proizvedeno je svega 32 ovakvih automobila i to u razdoblju od 1956. do 1961. godine.

1.) 1962. Ferrari 250 GTO – 52 milijuna dolara

Ferrari 250 GTO bio je trkaći automobil proizveden između 1962. i 1964. godine za FIA-inu kategoriju Group 3 Grand Touring automobila. Proizvedeno je samo 39 ovih automobila – 33 s karoserijom 1962-63. (Serija I), tri s karoserijom iz 1964. (Serija II), koja je bila slična onoj koju je imao Ferrari 250 LM, i tri 330 GTO-a ograničene serije s većim motorima. GTO je na početku koštao 18.000 dolara, a kupce su morali osobno odobriti Enzo Ferrari i njegov trgovac.

Godine 2012. GTO iz 1962. za Stirling Mossa postavio je rekordnu prodajnu cijenu od 38.115.000 dolara. Još 250 GTO-a postavilo je rekord najskupljeg ikad prodanog automobila i to na aukciji kada je 2018. godine postigao nevjerojatnih 48.405.000 dolara. Neslužbena je inormacija da je 2018. godine Ferrari GTO iz 1963. također prodan privatnom vlasniku, čime je postignuta rekordna svota od 70 milijuna dolara. Sports Car International 2004. ga je godine nominirao za najbolji sportski automobil svih vremena, a Motor Trend Classic stavio ga je na prvo mjesto svoje liste najčuvenijih Ferrarija svih vremena.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

NE PROPUSTITE I OVO!

Posao

Javni nastup je jedan od naših najvećih strahova i to je ono što nam uvijek zadaje najveću glavobolju te od čega imamo želučanu nervozu....

Škola

Još početkom ove godine Hrvatski zavod za zapošljavanje izdao je Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2021. godinu. Objavljene Preporuke područne...

Obitelj

Naučite kako na jednostavan način u samo par koraka, bez posebe vještine, napraviti idealne čestitke za krizmu. Sakrament svete Potvrde, odnosno krizma, bitan je...

Moda

Ovisnik o shoppingu je netko tko kompulzivno kupuje i osjeća da nad time nema kontrolu. Postoje čak i različite vrste šopingholičara! Primjerice, kompulzivni je...

Copyright 2021 © Filip Media d.o.o. Sva prava pridržana.