Poduzetnici pomažu poticati gospodarski razvoj, stvaraju radna mjesta i izmišljaju proizvode ili usluge koje mogu učiniti svijet boljim mjestom. Biti uspješan poduzetnik i imati dobar poduzetnički mindset zahtijeva razmišljanje izvan okvira i ideje veće od života. Svatko može smisliti novu ideju, ali izgraditi uspješan posao oko nje je poduzetnički izazov. Poduzetnički mindset jedinstven je po tome što čovjek mora biti kreativan, komunikativan i visoko motiviran za uspjeh, a opet otvoren riziku i neuspjehu.
Nije samo velika ideja ta koja utire put konačnom poduzetničkom uspjehu. Često se uspjeh ili neuspjeh poduzeća svodi na karakteristike samog poduzetnika. Potreban je jedinstveni skup karakteristika da se jedna velika ideja spoji u potpuno funkcionalan uspješan posao. Postoji li određeni amalgam vještina i osobina koji nekim poduzetnicima omogućuje da postanu iznimno uspješni?
Dovoljno je reći da ne postoji čarobna formula za uspjeh u poslu. Međutim, postoje određene karakteristike koje bi svi budući poduzetnici trebali njegovati kako bi dramatično povećali vlastite izglede za uspjeh. Poduzetnički mindset, ako hoćete, može označiti razliku između unosnog posla i onoga koji zatvara vrata prije isteka prve godine.
Dakle, koje su to sve važne karakteristike koje bi ambiciozni ili novi poduzetnici trebali njegovati? Koje osobine prevagnu u korist vođenja poduzeća u procvat?
1. Pozitivan mentalni stav
ZAŠTO JE ZA PODUZETNIČKI MINDSET VAŽAN POZITIVAN STAV?
Pozitivan stav i perspektiva nužni su za uspješne poduzetnike i za dobar poduzetnički mindset. Poduzetnički mindset određuje ton ostatku tvrtke i utječe na korporativnu kulturu.
Negativne misli potkopavaju kretanje naprijed i napredak tvrtke, a da ne spominjemo sposobnost menadžmenta da vodi osoblje i motivira zaposlenike. Dio onoga što poduzetnicima daje snagu da prebrode padove poslovanja je pozitivnost.
“Kada vam se čini da sve ide protiv vas, sjetite se da avion polijeće protiv vjetra, a ne s njim.” – Henry Ford, osnivač Ford Motor Company.
Njegovanje pozitivnog poduzetničkog mindseta nije zabijanje glave u pijesak i ignoriranje stvari koje bi mogle poći po zlu, već učenje kako mentalno preoblikovati svoj odgovor. Nema smisla valjati se u pogreškama.
Jedan od načina da promijenite svoje gledište je da pogledate negativnu bolnu točku i zapitate se “Kako to mogu aktivno ispraviti?” Istražujući svoju reakciju i odgovor na uočeni problem, uskoro ćete naučiti njegovati pozitivan pristup promjenama. Pozitivni ljudi gledaju na izazove kao na način da se poboljšaju i uče, pa biste se trebali pokušati usredotočiti na ovu vještinu.
Zašto je pozitivnost važna za cjelokupno radno okruženje? Kad ste šef, pozitivan stav utječe na druge na sličan pozitivan način. Istraživanja pokazuju da su sretni zaposlenici općenito bolji radnici. Psihološka istraživanja pokazala su korelaciju između veće produktivnosti i pozitivnog radnog okruženja. Štoviše, pozitivno radno okruženje povezano je s većim poslovnim profitom, manjim brojem dana bolovanja i višim stopama zadržavanja osoblja. Čak i male promjene mogu potaknuti pozitivnost.
KAKO MOŽETE ZADRŽATI POZITIVAN STAV PREMA POSLU?
Dio odricanja od negativnosti je shvaćanje da vaše vlastite negativne misli kao vođe tvrtke uzalud troše energiju, vrijeme i novac.
Biti pozitivan nešto je što se, kao i sve životne vještine, može naučiti. Postati poduzetnik nije za one sa slabim srcem. Dugo radno vrijeme i nestalni zahtjevi vođenja vlastite tvrtke mogu negativno utjecati i na vaš osobni život i na mentalni stav.
Jedan od najlakših načina da razvijete pozitivan stav je da se usredotočite na stvari koje možete kontrolirati. Možete kontrolirati svoju prehranu, količinu sna i sposobnost vježbanja. Svaki od ovih čimbenika pomoći će vam da ostanete usredotočeni, zdravi i pozitivni.
Gdje pronaći vremena za sebe kada radite non-stop? Istraživanje je pokazalo da čak i jedna desetominutna šetnja svaki dan može poboljšati vaše raspoloženje i smanjiti stopu negativnih misli.
2. Kreativno razmišljanje vrlo je bitno za poduzetnički mindset
ZAŠTO JE KREATIVNO RAZMIŠLJANJE VAŽNO ZA PODUZETNIČKI MINDSET?
Nikada izreka “Kreativnost je majka izuma” nije bila istinitija nego u svijetu poduzetništva. Sjetite se Stevea Jobsa i iPhonea. Edison i žarulja. Braća Wright i avion. Svaki od ovih revolucionarnih izuma ne bi se ostvario da nije bilo zdravih doza kreativne pameti.
Čak i ako niste u “kreativnoj” industriji, kreativnost je potrebna za poduzetnički uspjeh. Poduzetnički mindset uvijek bi trebao biti u potrazi za novim idejama i inovacijama. Osnovni životni ciklus svakog poduzetničkog proizvoda proizlazi iz koncepcije ideje nakon čega slijedi pretvaranje te ideje u održiv proizvod ili uslugu.
“Kreativnost je samo povezivanje stvari. Kada pitate kreativne ljude kako su nešto napravili, osjećaju se malo krivima jer to zapravo nisu učinili, samo su nešto vidjeli. Nakon nekog vremena učinilo im se očiglednim. To je zato što su uspjeli povezati iskustva koja su doživjeli i sintetizirati nove stvari.” – Steve Jobs
Jedna od prednosti šefa je ta da svaki dan može izraziti kreativnost. Možete isprobati kreativne taktike kako biste poboljšali svoje poslovanje i napravili promjene. Čak i ako niste u kreativnom polju, samo po sebi, iznalaženje načina za optimizaciju vaših poslovnih operacija kreativan je čin.
Kada vodite vlastitu tvrtku, kreativan poduzetnički mindset možete primijeniti na svoju prodaju, PR, zapošljavanje, tehnologiju… popis je beskrajan.
KAKO MOŽETE NJEGOVATI KREATIVNOST ZA POSAO?
Većina poduzetnika su sami po sebi kreativni mislioci; inače ne bi bili nadahnuti da poduzmu inovativni korak i osnuju vlastiti posao. Uz to, svi možemo naučiti biti kreativniji i iskoristiti svoje urođene talente.
Bez obzira na to vjerujete li ili ne da je kreativnost nekima obdarena ili naučena osobina, postoje načini da naučite njegovati svoj kreativni um.
3. Sposobnost uvjerljive komunikacije također je važna za poduzetnički mindset
ZAŠTO JE UVJERLJIVOST VAŽNA ZA PODUZETNIČKI MINDSET?
Najbolji poduzetnici su uvjerljivi pojedinci. Moć uvjeravanja može vam pomoći da pregovarate, zaključite prodaju ili postignete nižu cijenu za svoj inventar. Da ne spominjemo, uvjerljivi ljudi imaju tendenciju biti inspirativni vođe, ergo oni imaju tendenciju biti ”zvjezdani šefovi”.
“Ako želite uvjeriti, morate se pozvati na interes, a ne na intelekt.” – Benjamin Franklin
KAKO MOŽETE NJEGOVATI UVJERLJIVOST ZA POSAO?
Iako su neki ljudi prirodno uvjerljiviji od drugih, uvjerljive komunikacijske vještine mogu se naučiti i vježbati. Ako naučite komunicirati i prezentirati svoje ideje, to će vas učiniti boljim poduzetnikom—bez obzira na vašu djelatnost. Tako ćete imati dobar poduzetnički mindset.
Ovladavanje taktikom uvjeravanja može značiti razliku između financijskog uspjeha ili propasti. Evo kako da umijeće uvjeravanja učinite uspješnim u poslu.
UZVRATITE
Psihološka istraživanja su pokazala da “pravilo reciprociteta” može biti vrlo učinkovito u poslovanju. Osnova pravila jednostavnim jezikom glasi da kad vam netko učini uslugu, vi morate pružiti uslugu zauzvrat. Pokušajte dokazati svoj uvjerljivi slučaj tako što ćete “dati” nešto osobi koju pokušavate uvjeriti. Možete samo sklopiti posao ili izvršiti prodaju.
GLEDAJTE I NA DRUGE
Društveni dokaz je koncept da ljudi traže od drugih kako se ponašati u društvenim okruženjima. Društveni dokaz može se koristiti kao sredstvo uvjeravanja u poslovanju. Ako pokušavate prodati jedan od svojih proizvoda, pokazivanje kako je proizvod bio uspješan za druge može pomoći u toj prodaji.
KORISTITE ETIKETE
Pozivanje na nečiju reputaciju moćan je alat uvjeravanja. Možete upotrijebiti ovaj način uvjeravanja tako što ćete im pokazati da bi trebali djelovati na način koji je u skladu s oznakom. Na primjer, recite: “Vaš restoran je dobar francuski restoran i dobri francuski restorani imaju naše vino.” Ovo je uobičajena taktika koja se koristi u marketinškim kampanjama za prodaju.
4. Intrinzična motivacija i poriv za dobar poduzetnički mindset
ZAŠTO JE INTRINSIČNA MOTIVACIJA VAŽNA ZA PODUZETNIČKI MINDSET?
Jedna od glavnih poduzetničkih karakteristika je intrinzična motivacija, što znači da ste sami motivirani, a ne da tražite da vas drugi tjeraju da učinite nešto ili da vas drže odgovornim. Općenito govoreći, oni koji posjeduju vlastiti posao nevjerojatno su motivirani za uspjeh. u svoju su tvrtku ulili su krv, znoj i suze i možda su doslovno pod hipoteku stavili svoju budućnost kako bi prvi otvorili vrata svojih tvrtki. Osobno imati puno toga na kocki potiče motivacijski poriv.
“Tajna promjene je u tome da svu svoju energiju usmjerite ne na borbu protiv starog, već na izgradnju novog.” – Sokrat
KAKO MOŽETE NJEGOVATI INTRINSIČNU MOTIVACIJU ZA POSAO?
Uspješni poduzetnici koji imaju dobar poduzetnički mindset znaju da je ostati motiviran ključ za vođenje uspješne tvrtke. Koje korake možete poduzeti da biste njegovali ovu motivaciju?
Jedan od načina da dugoročno ostanete motivirani jest zadržati fokus na završnici, široj slici. Kamo se kreće vaša tvrtka? Kakve planove za rast i širenje imate u budućnosti? Kako će se vaša tvrtka u budućnosti uklopiti u odgovarajuću industriju? Stručnjaci kažu da formuliranje dugoročnih ciljeva i planova održava motivacijsku vatru.
Govoreći o postavljanju ciljeva, stručnjaci također savjetuju da je postavljanje ciljeva još jedan način da se vaši motivacijski kotači okreću. Ključ korištenja ciljeva za motivaciju je postavljanje visokokvalitetnih ciljeva.
Što to znači? U osnovi, visokokvalitetni ciljevi su jasni, dostižni i njima se može upravljati. Na primjer, “Ovaj ću mjesec pohađati dva tečaja kontinuirane edukacije.” Ili “Do petka ću zaposliti urednika za web stranicu svoje tvrtke.” Visokokvalitetni ciljevi pružaju osjećaj motivacije kada postignete zacrtani cilj.
Kad ste šef, niste odgovorni samo za vlastitu intrinzičnu motivaciju, već ste odgovorni i za njegovanje iste i za svoje zaposlenike.
5. Upornost i sposobnost učenja iz neuspjeha
ZAŠTO JE ZA PODUZETNIČKI MINDSET VAŽNO UČITI NA GREŠKAMA?
Kada pokrećete posao, nadate se da će vaš posao biti nevjerojatno uspješan. Istina je da je uspjeh prekrasan, ali neuspjeh je mjesto gdje se događaju rast i promjena. Ključ učenja iz neuspjeha je zapravo naučiti i prihvatiti svoje pogreške kako bi vas učinile boljim, a ne kako bi vas slomile.
“Svaki neuspjeh je korak do uspjeha.” – Malcolm Forbes
Nemojte se bojati neuspjeha, jer tada ćete biti na dobrom putu, na putu prema uspjehu. Najbogatiji vlasnici tvrtki, najodlikovanije sportske zvijezde i poznati umjetnici, svi su u jednom ili onom trenutku doživjeli neuspjeh na svom putu do bogatstva i slave. Svatko je čovjek, dakle, svatko je nesavršen. Nemojte očekivati da ćete biti savršeni u potrazi za svojim poslovnim snom. To je, po svakoj definiciji, prilično nemoguće.
KAKO MOŽETE KULTIVIRATI USTRAJNOST I PRIHVATITI RAST OD NEUSPJEHA U POSLU?
Neuspjeh je neizbježan, ali vaša reakcija na neuspjeh je ono što od njega napravite. Evo kako to njegovati i iskoristiti svoj neuspjeh da dugoročno budete još uspješniji.
NEMOJTE SE SRAMITI SVOG NEUSPJEHA
Nemojte se osuđivati ili kriviti kad ne uspijete. Zbog poslovnog neuspjeha ne bi se trebali osjećati posramljeno ili poraženo. Potrudite se ukloniti emocije iz pogrešaka koje činite kao poduzetnik kako biste mogli logično istražiti kako poboljšati sebe i svoju tvrtku. Isključite svoje negativne stavove i, umjesto toga, naučite reći “Sad barem znam bolje za sljedeći put!”.
NEUSPJEH ISKORISTITE ZA GRADNJU USPJEHA I RAZVIJANJA PODUZETNIČKOG MINDSETA
Dopustite da vas padovi i vremena nevolja dovedu do snage, a ne do poraza. Neuspjeh može biti vaša najbolja prilika da naučite kako učiniti nešto ispravno. Kao početnik, vlasnik nove tvrtke i poduzetnik, suočit ćete se s mnogim ‘prvim’ stvarima – prvim klijentom, prvim poslovnim najmom, prvim zapošljavanjem zaposlenika. Neki od ovih početaka sigurno neće ići po špagi; i to je u redu i očekivano. Iskoristite ove neuspjehe da razvijete ideje i taktike kako želite voditi svoje poslovanje u budućnosti.
PODIJELI SVOJA ISKUSTVA S DRUGIMA
Neuspjeh je potpuno ljudski. A to znači da su i drugi prije vas prošli taj put. Podijelite svoja iskustva s drugima u koje imate povjerenja, bilo da se radi o vašem mentoru, kolegama ili zaposlenicima – kako biste stekli neku vanjsku perspektivu. Dijeljenje tog iskustva može vam pomoći u suradnji kako biste došli do još boljeg rješenja za rješavanje škakljivog problema u budućnosti.
NEMOJTE SE BOJATI RESETIRATI ILI PROMIJENITI KURS
Čak i najbolje osmišljeni planovi ponekad pođu po zlu. To je priroda života, kao i posla. Doći će vrijeme kada ćete možda shvatiti da nešto jednostavno ne funkcionira. Možda ćete morati prilagoditi svoj planirani kurs, resetirati ga i početi ispočetka.
NIKADA NE ODUSTAJTE!
Jedan od najvažnijih ključeva uspjeha u poduzetništvu je nikada ne odustati. Morate imati takav poduzetnički mindset. Upornost će vas prebroditi kroz teška vremena. Budite uporni u radu i kročite prema svojim snovima. S odlučnošću i ustrajnošću, te snove ćete i postići. No, imajte na umu da se ništa ne dešava preko noći.