Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Obrazovanje

Želite ostaviti pozitivan dojam na svom javnom nastupu? Evo nekih savjeta

Nervoza i strah prije javnog su nastupa sasvim normalne stvari. Na taj strah i nervozu utječu i mnogi drugi čimbenici, a jedan od njih je sama količina publike, što je publika veća – veći je i strah.

Znati kako ostati smiren i poznavanje neverbalne komunikacije, vještina je koja će uvelike pozitivno utjecati na kvalitetu našeg nastupa. Stoga smo za vas pripremili nekoliko zanimljivih savjeta.

Odjeća

Kada nastupate pred publikom, nastupate kao glumac na sceni. Vrlo je važno kako ćete biti percipirani. Ako je tema ozbiljna i vaš govor mora biti formalni, odjenite se svečano. Izložite željenu sliku sebe pred publiku. Izgledajte ugodno, entuzijastično, samouvjereno, ponosno, ali ne i arogantno. Govorite polako, izgovarajte jasno i pokažite emocije i osjećaje vezane uz temu.

Regulirajte svoj glas

Razgovarajte s najudaljenijom osobom kako biste bili sigurni da je vaš govor dovoljno glasan da ga čuju baš svi. Mijenjajte ton svog glasa i po potrebi dramatizirajte. Ako je mikrofon dostupan, prilagodite mu svoj glas. Nešto što je najbitnije, koristite pauze između rečenica, tako ćete zadržati fokus publike.

Govor tijela

Govor tijela vrlo je važan element dobrog javnog nastupa. Hodanje i držanje tijela s odgovarajućim pokretima ruku i mimikom lica uvelike mogu ostaviti vrlo raznolik dojam kod publike i mogu utjecati na kvalitetu nastupa. Na kvalitetu također utječe to sjedite li ili stojite, čitate li sve sa svog papira ili prezentacije ili pokazujete da dobro baratate s informacijama bez čitanja.

Uvjerljivost

Cilj svakog javnog nastupa jest uvjeriti svoju publiku i potaknuti reakciju. Materijal koji iznosite mora imati logični slijed od uvoda, do glavnog dijela (argumenata) i zaključka.

Bilješke

Iako nije poželjno da sve čitate iz svojih bilježaka, dobro ih je imati za podsjetnik ako zablokirate. Govorite jasno i glasno. Zvučite samouvjereno. Ako pogriješite, ispravite se i krenete dalje, nepotrebno je stalno se ispričavati.

Kontakt očima

Održavajte kontakt očima sa svojom publikom. Najbolja je metoda od 3 sekunde. Zadržite pogled 3 sekunde na jednoj osobi, a zatim pogled usmjerite na drugu osobu. Koristite kontakt očima kako bi se svi iz publike osjećali uključenima. Možda je najbolje da u publici nasumično izaberete 3 osobe, jednu skroz desno, jednu skroz lijevo i jednu u sredini. Razmjenjujte poglede između te tri izabrane osobe i pravite se kao da pričate samo njima pa ćete možda izgubiti pojam o veličini publike, a to će vas možda i smiriti. Učinkovitost takvih taktika različit je kod svake osobe, tako da osoba mora naći svoje taktike koje im pomažu.

Povežite se s publikom

Pokažite im svoj interes i spremnost da odgovorite na postavljena pitanja, odgovarajte na njihove reakcije, prilagodite se svojoj publici. Ako ono što ste pripremili očito nije prihvatljivo publici, promijenite tijek strategije – ako ste za to dobro pripremljeni. Zapamtite, komunikacija je ključ uspješne prezentacije. Ako nemate vremena, morate znati što je to što možete izostaviti, a da ne narušite smisao govora. Ako imate više vremena, razlučite što se može dodati i uklopiti u prezentaciju. Uvijek budite spremni na improvizaciju.

Audio-vizualna pomagala

Korištenje softvera za prezentacije kao što je PowerPoint poboljšat će vašu prezentaciju i vašu pouzdanost. Nemojte mučiti svoju publiku mnogim animacijama, zvučnim isječcima ili bojama koje nisu prikladne za temu. Također izbjegavajte duge dokumente ili mali font slova. Provjerite je li potrebna oprema spremna i sinkronizirana s prezentacijom. Ako je moguće, imajte rezervni plan ili dodatnu tehnologiju u slučaju da nešto pođe po zlu.

Humor

Što je tajni začin svakog dobrog govora? Humor! Dodajte malo humora kad god je to prikladno i moguće. Zainteresirajte publiku za cijelu prezentaciju.

Sažmite glavne točke

Dok vježbate svoj govor kod kuće – koristite štopericu. Ne gnjavite publiku nepotrebnim riječima. Konačno, sažmite glavne točke baš kao što biste inače činili kada pišete zaključak o radu. Zapamtite, postoji razlika između govora i pisanih riječi. Završite svoj govor zanimljivom napomenom ili interesantnom porukom.

Nikad ne zaboravite ZAHVALITI PUBLICI!

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

NE PROPUSTITE I OVO!

Razno

“Djela govore više od riječi.” Svi su već čuli taj izraz. Ali jeste li doista razmišljali o tome što to znači? Prema istraživanjima, otprilike...

Razno

Ako ste student ili imate takav posao na kojem morate obavljati puno javnog govora, možda u svojoj prezentaciji možete činiti neke sitne greške. No,...

Obrazovanje

Javni nastup je jedan od naših najvećih strahova i to je ono što nam uvijek zadaje najveću glavobolju te od čega imamo želučanu nervozu....

Copyright 2022 © Filip Media d.o.o. Sva prava pridržana.