S obzirom na to da smo svi bili srednjoškolci, znamo kako je to biti okružen raličitim obavezama (iako ih sad imam puno više) i mislima što dalje upisati. Sad kad već neki od vas polako završavaju srednju školu, željela bih uzeti moment da se osvrnete na stvari koje ste do sad postigli. Ako želite bolji uspjeh, na pravom ste mjestu.
Kako postići bolji uspjeh?
Većinom smo svi okruženi različitim ljudima te tako učimo iz različitih strana i iz tuđih iskustava. Tako sada želimo prikazati neke savjete za bolji uspjeh. Zato ako stvarno želite bolji uspjeh, ovih par stvari morate izbaciti:
Prestanite se uspoređivati s drugima
Svi prolazimo kroz isto. Svi smo se ili se i dalje uspoređujemo s drugima. Ne samo svoje ocjene, već i sebe same; svoje osobine i postupke. To je jedna od stvari koje narušavaju naš napredak. Umjesto toga, počnite uspoređivati sebe prije i sebe sad, tako ćete početi napredovati. Usporedite svoje ocjene na početku i sad na kraju godine, usporedite sebe kakvi ste bili na početku i na kraju godine i uočite taj napredak. Možda će vam trebati neko vrijeme da u tome vidite pravu vrijednost, ali dok do toga dođete postat ćete najbolja verzija sebe. Za dobre stvari treba vremena i zato trebate biti strpljivi.
Povratna informacija ne znači da ste u nečemu loši
Neki će vam profesori odmah dati povratnu informaciju u vezi nekog vašeg rada ili projekta. Neki neće i to ne znači da ste loši. Na kraju ćete dobiti i najbolju ocjenu. No, tu postoji i druga strana priče. Neki učenici misle da ako profesor daje povratnu informciju prečesto i ako je ta povratna informacija zapravo kritika, odmah se osjećaju kao da nisu dovoljno dobri. Neki profesori vole biti detaljni i žele da svoj zadatak obavite što bolje. Ne morate se zbog toga brinuti, najbitnije je koliko ste vi zadovoljni svojim uspjehom i radom. Profesori vam žele pomoći da dosegnete do svog boljeg uspjeha.
Ne morate učiti satima u komadu da biste postigli bolji uspjeh
Uvijek sam bila okružena učenicima koji su govorili kako su dan prije učili cijeli dan i opet pali na ispitu, zato ne žele više učiti jer im nema smisla. To je vrlo vrlo pogrešno razmišljanje. Takvo je razmišljanje navelo studente da ne uoče koliko se težak rad zapravo može isplatiti. Ako zapnete i ako smatrate da ste učili i previše, a opet ste dobili nedovoljnu ocjenu, počnite uočavati grešku u vašem pristupu učenju. Možda koristite krive metode.
Na primjer, matematika je predmet koji zatijeva puno vježbanja i prakse, ne možete samo uzeti knjigu i naštrebati. Ne možete zapamtiti korake rješavanja nekog zadatka ako ih samo pročitate, morate vježbati.
Pomagati drugima nije gubljenje vremena
Mnogi studenti smatraju da nije korisno i ne žele pomagati svojim kolegama. Ipak, pomagati drugima znači i učiti za sebe. Osim toga, tako stječete životno iskustvo i možda ste jedini koji toj osobi pomaže, samo zamislite koliko biste vi cijenili tuđu pomoć i sve ća vam biti jasno. Ako pomognete drugima u učenju, možda i sami zavirite dublje u samu temu i predmet učenja, možda oni vama otvore oči i kažu ako ste nešto krivo shvatili ili naučili.
„Meni to u životu neće trebati“
O, da. Svi smo ovo rekli parem sto puta u životu. No, tek sad uočavamo koliko je ta izreka jadna. Svi smo ljudi, svi učimo i učili smo i učit ćemo nešto što nam u životu neće trebati. No, takve stvari nas navode da budemo svestrani i da razmišljamo izvan kutije. Ta izreka nikad nikoga nije spasila od obaveza, samo je narušila motivaciju. Ako želite bolji uspjeh, budite uporni i iskušajte se u svemu. Sretno!