Influencer marketing popularni je marketinลกki fenomen o kojem svi govore. ล to je influencer? To je osoba koja koristi svoj utjecaj na druลกtvenim mreลพama za promociju proizvoda ili usluga. Postala je glavna marketinลกka taktika i viลกe nije ograniฤena na nekoliko odabranih marki ili agencija. Ako se pitate kako postati influencer, kljuฤno je izgraditi autentiฤan sadrลพaj i povezati se s publikom.
Posao influencera ukljuฤuje mnogo viลกe od objava na druลกtvenim mreลพama โ zahtijeva strategiju, predanost i razumijevanje publike. ล to radi influencer? Njegov je zadatak educirati, zabaviti i inspirirati pratitelje dok istovremeno suraฤuje s brendovima kako bi ostvario obostrano koristan rezultat.
Kako postati influencer?
Biti influencer postalo je toliko unosno da ne ฤudi ลกto mnogi ลพele postati dio tog svijeta. No, kako postati influencer? Kljuฤ leลพi u strpljivosti, predanosti i strateลกkom pristupu. Posao influencera zahtijeva viลกe od objavljivanja atraktivnih fotografija โ potrebno je izgraditi svoj brend, razumjeti publiku i kontinuirano pruลพati vrijednost.
Ako se ozbiljno pitate ลกto radi influencer, odgovor je jednostavan: gradi zajednicu, stvara autentiฤan sadrลพaj i suraฤuje s brendovima. Kako biste lakลกe krenuli tim putem, u nastavku donosimo korake koji ฤe vam pomoฤi da uspijete u ovom uzbudljivom i dinamiฤnom podruฤju. Ako je to ono ลกto stvarno ลพelite, vjerojatnost uspjeha znatno raste!
1. Odaberite svoju niลกu
Prije nego na svoj put prema tome da postanete influencer, morate prvo odabrati svoju niลกu. Morate odabrati niลกu koja vas zanima i o kojoj moลพete dosljedno stvarati sadrลพaj. Takoฤer biste u toj niลกi trebali imati i odreฤenu razinu struฤnosti da biste se mogli etablirati kao influencer.
Kao influencer, morat ฤete istraลพivati โโi objavljivati โโsadrลพaj u svom odabranom podruฤju interesa. Dakle, vaลพno je odabrati neลกto oko ฤega ste strastveni i neลกto u ฤemu ฤete uลพivati.
Bez obzira na to volite li kuhati i isprobavati nove recepte ili ste zainteresirani za DIY obrt, prvi korak prema tome kako postati influencer jest pronaฤi svoj pravi poziv. Fokusiranje na jednu glavnu niลกu ili kombinaciju od 2 do 3 podruฤja interesa pomoฤi ฤe vam da izgradite prepoznatljiv brend.
No, pazite da vaลก sadrลพaj ne bude preลกirok jer to moลพe zbuniti publiku i oteลพati izgradnju lojalne zajednice. ล to radi influencer? On se istiฤe autentiฤnoลกฤu i dosljednoลกฤu u svom odabranom podruฤju, pruลพajuฤi sadrลพaj koji rezonira s publikom. Pravi izbor niลกe kljuฤan je za uspjeh u poslu influencera i otvara vrata suradnji s relevantnim brendovima.
2. Stvorite jedan ili dva profila na druลกtvenim mreลพama
Nakon ลกto odaberete svoju niลกu, sljedeฤi je korak odabir ลพeljenih druลกtvenih mreลพa i stvaranje profila. Veฤina influencera popularna je na samo jednoj ili dvije platforme (Instagram, Twitter, itd.) i zato je najbolje da se usredotoฤite na samo 1 ili 2 kanala.
Nakon ลกto odaberete mreลพe na kojima ลพelite djelovati, stvorite novi profil ili optimizirajte svoj postojeฤi. Ako se odluฤite za optimizaciju postojeฤeg raฤuna, moลพete to uฤiniti ovako:
3. Otvorite svoj profil da bude dostupan svima
Ako namjeravate postati influencer, morate se prebaciti na poslovni raฤun jer otvara puno viลกe moguฤnosti. Veฤina platformi poput Instagrama, Twittera i Facebooka u svojim postavkama ima moguฤnost stvaranja poslovnog raฤuna.
4. Napravite zanimljiv bio
Vaลก bio je prvo ลกto netko vidi kada posjeti vaลก profil i stoga je vaลพan dio ostavljanja velikog prvog dojma. Vaลกa bi biografija trebala moฤi vaลกu priฤu ispriฤati na zanimljiv naฤin. Takoฤer bi trebao sadrลพavati sve relevantne podatke o vama, poput vaลกeg punog imena, lokacije, podataka za kontakt i podruฤja struฤnosti.
5. Postavite svoju sliku profila
Takoฤer, za uspjeh u poslu influencera, kljuฤne su slika profila i naslovna fotografija, jer su one vaลพan dio vaลกeg osobnog identiteta. Ako se pitate kako postati influencer, zapamtite da ljudi ฤesto procjenjuju profil upravo prema slici profila, pa je vaลพno paลพljivo odabrati odgovarajuฤu fotografiju.
Pobrinite se da se vaลกe lice jasno vidi, da slika ima dobru kvalitetu i da odraลพava vaลกu osobnost ili podruฤje struฤnosti. ล to radi influencer? Stvara dobar prvi dojam, a profesionalna i privlaฤna fotografija doprinosi tom dojmu. Vizualni identitet kljuฤan je za privlaฤenje publike i izgradnju povjerenja, ลกto ฤe vas dodatno izdvojiti u svijetu influencera.
6. Stvorite svoju publiku
Prije nego ลกto poฤnete stvarati sadrลพaj i objavljivati โโna druลกtvenim mreลพama, morate imati svoju ciljanu publiku. Influenceri imaju utjecaj na svoju publiku i s njom imaju jaku vezu. Svaka niลกa, pa tako i vaลกa koju odaberete, ima svoju odreฤenu publiku.
Da biste postali influencer, vaลพno je da znate na koga ciljate, a zatim im pruลพajte ลพeljeni sadrลพaj kako biste izgradili bazu svojih vjernih sljedbenika. Da biste razumjeli svoju publiku, moลพete analizirati svoju trenutnu bazu followersa kako biste dobili uvid u njihovu demografiju i interese.
Veฤina druลกtvenih mreลพa ima analitiฤki alat koji pruลพa uvid u vaลกu trenutnu publiku. Na primjer, Twitter Analytics pruลพa uvid u interese, spolove, lokacije vaลกih trenutnih followersa.
7. Stvaranje i objavljivanje relevantnog sadrลพaja
Sljedeฤi korak na putu kako postati influencer jest objavljivanje korisnih i relevantnih sadrลพaja koji zanimaju vaลกu publiku. Kljuฤ uspjeha je razumjeti ลกto vaลกa publika ลพeli vidjeti i kako se moลพete povezati s njima na osobnoj razini. ล to je influencer bez sposobnosti stvaranja sadrลพaja koji inspirira i informira?
ล to viลกe uspijete uspostaviti tu vezu, to ฤe vaลก posao influencera biti uspjeลกniji, jer ฤe viลกe ljudi biti pod utjecajem vaลกih miลกljenja i preporuka. Povezivanje s publikom kroz autentiฤnost i dosljednost temelj je onoga ลกto radi influencer, a vaลกa sposobnost stvaranja vrijednog sadrลพaja uฤinit ฤe vas prepoznatljivim i utjecajnim.
Ono najvaลพnije u vaลกem utjecaju jest ฤinjenica da vas vaลกa publika zapravo sluลกa.
Neki influenceri svoje feedove pune postovima o hrani, putovanjima, modi, ljepoti itd. Takvi influenceri ne mijeลกaju postove o svom osobnom ลพivotu i postove o svojoj niลกi, veฤ drลพe sadrลพaj fokusiran samo na svoju niลกu i publiku.
No, neki influenceri radije mijeลกaju malo osobnijeg sadrลพaja kako bi se sa svojom publikom bolje povezali.
Bez obzira koju strategiju odabrali, pobrinite se da bude dovoljno ลกiroka da prilagodi buduฤu suradnju s robnom markom. Vaลกi sponzorirani postovi trebali bi se prirodno uklopiti u ostatak sadrลพaja koji objavljujete. Recenzije u svoj feed moลพete dodati kao redovitu znaฤajku kako biste napravili mjesta za potencijalne buduฤe plaฤene recenzije.
Sve u svemu, neka vaลกa strategija sadrลพaja bude usmjerena na vaลกu niลกu, ali ne preusko. Razmiลกljajte iz dugoroฤne perspektive i poฤnite se pripremati od samog poฤetka.
8. Budite redoviti i dosljedni
Nakon ลกto odluฤite koju ฤete vrstu sadrลพaja objavljivati, morate stvoriti plan uฤestalosti objavljivanja โ raspored. Objavljivati neลกto moลพete dnevno, tjedno ili na bilo kojoj drugoj frekvenciji koja vam odgovara. Takoฤer, prije planiranja trebali biste razmisliti o samoj platformi, odnosno kako odreฤena druลกtvena mreลพa funkcionira. Neke su platforme, poput Twittera, dinamiฤnije prirode i zahtijevaju veฤu uฤestalost objavljivanja. Algoritmi veฤine druลกtvenih mreลพa daju prednost raฤunima koji redovito objavljuju sadrลพaj. To se posebno odnosi na Instagram, koji radi veฤe vidljivosti zahtijeva redovitu uฤestalost objavljivanja. Instagram je ujedno i najveฤa marketinลกka platforma influencera.
9. Ukljuฤite se u svoju publiku
Nakon ลกto poฤnete objavljivati โโsadrลพaj na druลกtvenim mreลพama, ฤesto ฤete dobivati โโlajkove i komentare na svoje postove. Za influencera je vaลพno povezati se s publikom, stoga komentare ne moลพete ignorirati. Ako vam se pak ne da odgovarati na svaki komentar, moลพete ga samo lajkati i time pokazati svoju zahvalnost.
10. Dajte brendovima na znanje da ste otvoreni za suradnju
Posljednji korak prema vaลกem cilju jest da brendovima pokaลพete da ste zainteresirani za suradnju. To moลพete uฤiniti tako da u svoj bio napiลกete da ste influencer i da ste zainteresirani za suradnju. Drugi naฤin da to uฤinite je da stvorite vlastiti pristup i poลกaljete poruke relevantnim robnim markama s naglaskom na ono ลกto moลพete ponuditi.
Ovo su neki od izravnijih naฤina traลพenja suradnje s markom. Posredan naฤin je spominjanje i tagiranje brendova kada u svojim postovima govorite o njihovim proizvodima.
Brendovi koji bi mogli biti zainteresirani za ovakav tip suradnje obiฤno dolaze iz velikih industrija, poput modne industrije, online casino industrije, automobilske industrije, i sliฤni.
*
Na samom se kraju nadamo da ฤe vam naลกi savjeti pomoฤi. Upamtite da je to proces koji za postizanje rezultata zahtijeva vrijeme i trud. Dakle, takve se stvari ne deลกavaju preko noฤi. Meฤutim, ako nastavite slijediti svoj put i ako slijedite ove savjete, sigurno ฤete poฤeti ostvarivati ลพeljeni rezultat.