Kako postati influencer: U samo 10 koraka do svog cilja!

Kako postati influencer: u samo 10 koraka do svog cilja
Unsplash

Influencer marketing popularni je marketinลกki fenomen o kojem svi govore. ล to je influencer? To je osoba koja koristi svoj utjecaj na druลกtvenim mreลพama za promociju proizvoda ili usluga. Postala je glavna marketinลกka taktika i viลกe nije ograniฤena na nekoliko odabranih marki ili agencija. Ako se pitate kako postati influencer, kljuฤno je izgraditi autentiฤan sadrลพaj i povezati se s publikom.

Posao influencera ukljuฤuje mnogo viลกe od objava na druลกtvenim mreลพama โ€“ zahtijeva strategiju, predanost i razumijevanje publike. ล to radi influencer? Njegov je zadatak educirati, zabaviti i inspirirati pratitelje dok istovremeno suraฤ‘uje s brendovima kako bi ostvario obostrano koristan rezultat.

Kako postati influencer?

Biti influencer postalo je toliko unosno da ne ฤudi ลกto mnogi ลพele postati dio tog svijeta. No, kako postati influencer? Kljuฤ leลพi u strpljivosti, predanosti i strateลกkom pristupu. Posao influencera zahtijeva viลกe od objavljivanja atraktivnih fotografija โ€“ potrebno je izgraditi svoj brend, razumjeti publiku i kontinuirano pruลพati vrijednost.

Ako se ozbiljno pitate ลกto radi influencer, odgovor je jednostavan: gradi zajednicu, stvara autentiฤan sadrลพaj i suraฤ‘uje s brendovima. Kako biste lakลกe krenuli tim putem, u nastavku donosimo korake koji ฤ‡e vam pomoฤ‡i da uspijete u ovom uzbudljivom i dinamiฤnom podruฤju. Ako je to ono ลกto stvarno ลพelite, vjerojatnost uspjeha znatno raste!

1. Odaberite svoju niลกu

Prije nego na svoj put prema tome da postanete influencer, morate prvo odabrati svoju niลกu. Morate odabrati niลกu koja vas zanima i o kojoj moลพete dosljedno stvarati sadrลพaj. Takoฤ‘er biste u toj niลกi trebali imati i odreฤ‘enu razinu struฤnosti da biste se mogli etablirati kao influencer.

Kao influencer, morat ฤ‡ete istraลพivati โ€‹โ€‹i objavljivati โ€‹โ€‹sadrลพaj u svom odabranom podruฤju interesa. Dakle, vaลพno je odabrati neลกto oko ฤega ste strastveni i neลกto u ฤemu ฤ‡ete uลพivati.

Bez obzira na to volite li kuhati i isprobavati nove recepte ili ste zainteresirani za DIY obrt, prvi korak prema tome kako postati influencer jest pronaฤ‡i svoj pravi poziv. Fokusiranje na jednu glavnu niลกu ili kombinaciju od 2 do 3 podruฤja interesa pomoฤ‡i ฤ‡e vam da izgradite prepoznatljiv brend.

No, pazite da vaลก sadrลพaj ne bude preลกirok jer to moลพe zbuniti publiku i oteลพati izgradnju lojalne zajednice. ล to radi influencer? On se istiฤe autentiฤnoลกฤ‡u i dosljednoลกฤ‡u u svom odabranom podruฤju, pruลพajuฤ‡i sadrลพaj koji rezonira s publikom. Pravi izbor niลกe kljuฤan je za uspjeh u poslu influencera i otvara vrata suradnji s relevantnim brendovima.

2. Stvorite jedan ili dva profila na druลกtvenim mreลพama

Nakon ลกto odaberete svoju niลกu, sljedeฤ‡i je korak odabir ลพeljenih druลกtvenih mreลพa i stvaranje profila. Veฤ‡ina influencera popularna je na samo jednoj ili dvije platforme (Instagram, Twitter, itd.) i zato je najbolje da se usredotoฤite na samo 1 ili 2 kanala.

Nakon ลกto odaberete mreลพe na kojima ลพelite djelovati, stvorite novi profil ili optimizirajte svoj postojeฤ‡i. Ako se odluฤite za optimizaciju postojeฤ‡eg raฤuna, moลพete to uฤiniti ovako:

unsplash.jpg

3. Otvorite svoj profil da bude dostupan svima

Ako namjeravate postati influencer, morate se prebaciti na poslovni raฤun jer otvara puno viลกe moguฤ‡nosti. Veฤ‡ina platformi poput Instagrama, Twittera i Facebooka u svojim postavkama ima moguฤ‡nost stvaranja poslovnog raฤuna.

4. Napravite zanimljiv bio

Vaลก bio je prvo ลกto netko vidi kada posjeti vaลก profil i stoga je vaลพan dio ostavljanja velikog prvog dojma. Vaลกa bi biografija trebala moฤ‡i vaลกu priฤu ispriฤati na zanimljiv naฤin. Takoฤ‘er bi trebao sadrลพavati sve relevantne podatke o vama, poput vaลกeg punog imena, lokacije, podataka za kontakt i podruฤja struฤnosti.

5. Postavite svoju sliku profila

Takoฤ‘er, za uspjeh u poslu influencera, kljuฤne su slika profila i naslovna fotografija, jer su one vaลพan dio vaลกeg osobnog identiteta. Ako se pitate kako postati influencer, zapamtite da ljudi ฤesto procjenjuju profil upravo prema slici profila, pa je vaลพno paลพljivo odabrati odgovarajuฤ‡u fotografiju.

Pobrinite se da se vaลกe lice jasno vidi, da slika ima dobru kvalitetu i da odraลพava vaลกu osobnost ili podruฤje struฤnosti. ล to radi influencer? Stvara dobar prvi dojam, a profesionalna i privlaฤna fotografija doprinosi tom dojmu. Vizualni identitet kljuฤan je za privlaฤenje publike i izgradnju povjerenja, ลกto ฤ‡e vas dodatno izdvojiti u svijetu influencera.

6. Stvorite svoju publiku

Prije nego ลกto poฤnete stvarati sadrลพaj i objavljivati โ€‹โ€‹na druลกtvenim mreลพama, morate imati svoju ciljanu publiku. Influenceri imaju utjecaj na svoju publiku i s njom imaju jaku vezu. Svaka niลกa, pa tako i vaลกa koju odaberete, ima svoju odreฤ‘enu publiku.

Da biste postali influencer, vaลพno je da znate na koga ciljate, a zatim im pruลพajte ลพeljeni sadrลพaj kako biste izgradili bazu svojih vjernih sljedbenika. Da biste razumjeli svoju publiku, moลพete analizirati svoju trenutnu bazu followersa kako biste dobili uvid u njihovu demografiju i interese.

Veฤ‡ina druลกtvenih mreลพa ima analitiฤki alat koji pruลพa uvid u vaลกu trenutnu publiku. Na primjer, Twitter Analytics pruลพa uvid u interese, spolove, lokacije vaลกih trenutnih followersa.

7. Stvaranje i objavljivanje relevantnog sadrลพaja

Sljedeฤ‡i korak na putu kako postati influencer jest objavljivanje korisnih i relevantnih sadrลพaja koji zanimaju vaลกu publiku. Kljuฤ uspjeha je razumjeti ลกto vaลกa publika ลพeli vidjeti i kako se moลพete povezati s njima na osobnoj razini. ล to je influencer bez sposobnosti stvaranja sadrลพaja koji inspirira i informira?

ล to viลกe uspijete uspostaviti tu vezu, to ฤ‡e vaลก posao influencera biti uspjeลกniji, jer ฤ‡e viลกe ljudi biti pod utjecajem vaลกih miลกljenja i preporuka. Povezivanje s publikom kroz autentiฤnost i dosljednost temelj je onoga ลกto radi influencer, a vaลกa sposobnost stvaranja vrijednog sadrลพaja uฤinit ฤ‡e vas prepoznatljivim i utjecajnim.

Ono najvaลพnije u vaลกem utjecaju jest ฤinjenica da vas vaลกa publika zapravo sluลกa.

Neki influenceri svoje feedove  pune postovima o hrani, putovanjima, modi, ljepoti itd. Takvi influenceri ne mijeลกaju postove o svom osobnom ลพivotu i postove o svojoj niลกi, veฤ‡ drลพe sadrลพaj fokusiran samo na svoju niลกu i publiku.

No, neki influenceri radije mijeลกaju malo osobnijeg sadrลพaja kako bi se sa svojom publikom bolje povezali.

Bez obzira koju strategiju odabrali, pobrinite se da bude dovoljno ลกiroka da prilagodi buduฤ‡u suradnju s robnom markom. Vaลกi sponzorirani postovi trebali bi se prirodno uklopiti u ostatak sadrลพaja koji objavljujete. Recenzije u svoj feed moลพete dodati kao redovitu znaฤajku kako biste napravili mjesta za potencijalne buduฤ‡e plaฤ‡ene recenzije.

Sve u svemu, neka vaลกa strategija sadrลพaja bude usmjerena na vaลกu niลกu, ali ne preusko. Razmiลกljajte iz dugoroฤne perspektive i poฤnite se pripremati od samog poฤetka.

unsplash.jpg

8. Budite redoviti i dosljedni

Nakon ลกto odluฤite koju ฤ‡ete vrstu sadrลพaja objavljivati, morate stvoriti plan uฤestalosti objavljivanja โ€“ raspored. Objavljivati neลกto moลพete dnevno, tjedno ili na bilo kojoj drugoj frekvenciji koja vam odgovara. Takoฤ‘er, prije planiranja trebali biste razmisliti o samoj platformi, odnosno kako odreฤ‘ena druลกtvena mreลพa funkcionira. Neke su platforme, poput Twittera, dinamiฤnije prirode i zahtijevaju veฤ‡u uฤestalost objavljivanja. Algoritmi veฤ‡ine druลกtvenih mreลพa daju prednost raฤunima koji redovito objavljuju sadrลพaj. To se posebno odnosi na Instagram, koji radi veฤ‡e vidljivosti zahtijeva redovitu uฤestalost objavljivanja. Instagram  je ujedno i najveฤ‡a marketinลกka platforma influencera.

9. Ukljuฤite se u svoju publiku

Nakon ลกto poฤnete objavljivati โ€‹โ€‹sadrลพaj na druลกtvenim mreลพama, ฤesto ฤ‡ete dobivati โ€‹โ€‹lajkove i komentare na svoje postove. Za influencera je vaลพno povezati se s publikom, stoga komentare ne moลพete ignorirati. Ako vam se pak ne da odgovarati na svaki komentar, moลพete ga samo lajkati i time pokazati svoju zahvalnost.

10. Dajte brendovima na znanje da ste otvoreni za suradnju

Posljednji korak prema vaลกem cilju jest da brendovima pokaลพete da ste zainteresirani za suradnju. To moลพete uฤiniti tako da u svoj bio napiลกete da ste influencer i da ste zainteresirani za suradnju. Drugi naฤin da to uฤinite je da stvorite vlastiti pristup i poลกaljete poruke relevantnim robnim markama s naglaskom na ono ลกto moลพete ponuditi.

Ovo su neki od izravnijih naฤina traลพenja suradnje s markom. Posredan naฤin je spominjanje i tagiranje brendova kada u svojim postovima govorite o njihovim proizvodima.

Brendovi koji bi mogli biti zainteresirani za ovakav tip suradnje obiฤno dolaze iz velikih industrija, poput modne industrije, online casino industrije, automobilske industrije, i sliฤni.

*

Na samom se kraju nadamo da ฤ‡e vam naลกi savjeti pomoฤ‡i. Upamtite da je to proces koji za postizanje rezultata zahtijeva vrijeme i trud. Dakle, takve se stvari ne deลกavaju preko noฤ‡i. Meฤ‘utim, ako nastavite slijediti svoj put i ako slijedite ove savjete, sigurno ฤ‡ete poฤeti ostvarivati ลพeljeni rezultat.