Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Zdravlje

Bademovo mlijeko vs kravlje mlijeko: što izabrati?

Bademovo mlijeko vs kravlje mlijeko: što izabrati?
unsplash.jpg

U zadnje vrijeme često možemo pronaći mnogo članaka i tekstova koji hvale dobrobiti biljne prehrane. Biljne dijete sve su popularnije, zajedno s onim dijetama bez mliječnih proizvoda. I dok su ove dijete prilično različite, imaju jedno veliko preklapanje: nemliječno mlijeko. Bademovo mlijeko; kao i sojino, kokosovo, zobeno, rižino, lješnjakovo i konopljino, imaju popularnost koja je sve veća.

Mnogima je mlijeko glavna namirnica u prehrani i teško je zamisliti da ga potpuno izbacimo. Uostalom, pijemo ga od rođenja.

Dobra vijest je da ljudi koji pokušavaju smanjiti unos mliječnih proizvoda, bilo iz osobnih ili probavnih razloga, ne moraju propustiti samo mlijeko i to zahvaljujući širokoj i rastućoj raznolikosti nemliječnih proizvoda mlijeka. Ako ste počeli istraživati ​​bademovo mlijeko ili druga biljna mlijeka, znate da danas na tržištu postoje i biljni jogurti, smoothieji, sirevi i drugi nemliječni proizvodi.

Prije svega, razlika između biljnog mlijeka i mlijeka od orašastih plodova. Mlijeko od orašastih plodova svako je mlijeko koje je posebno napravljeno od orašastih plodova, kao što su lješnjaci, indijski oraščići ili najčešće bademovo mlijeko. S druge strane, biljno mlijeko je svako mlijeko napravljeno od biljaka. Dakle, dok biljno mlijeko uključuje mlijeko od orašastih plodova (budući da su orašasti plodovi vrsta biljke), obično se koristi za označavanje mliječnih alternativa poput sojinog mlijeka, rižinog mlijeka, kokosovog mlijeka, zobenog mlijeka, mlijeka od konoplje i drugih.

Što je bademovo mlijeko?

Dok zobeno mlijeko svakako postaje sve popularnije (osobito među kavopijama, budući da zobeno mlijeko čini kavu ekstra kremastom), ovo je mlijeko klasični pripravak na biljnoj bazi i jedan je od prvih izazivača koji će se sukobiti s kravljim mlijekom.

Također ima potpuno drugačiji nutritivni profil od kravljeg mlijeka, s manje kalorija, više grama masti i manje grama proteina. Naravno, samo zato što ćemo sada raspravljati bademovo mlijeko, ne znači da biste trebali odbaciti sve druge biljne mliječne alternative. Sojino mlijeko odličan je izbor za one koji ne mogu jesti mliječne proizvode, ali žele biti sigurni da i dalje dobivaju alternativni mliječni proizvod s proteinima.

Rižino i zobeno mlijeko imaju nizak udio masnoće i pogoduju vašem probavnom sustavu. A konopljino mlijeko ima dobru količinu proteina i zdravih masti. Naravno, sve četiri izvrstan su izbor za one s alergijom na orašaste plodove – međutim, ako razmišljate o kokosovom mlijeku, imajte na umu da su se dogodile neke dokumentirane reakcije kod osoba s alergijama na orašaste plodove. Mnoga od ovih mlijeka također su korištena za izradu nemliječnih jogurta.

Većina ljudi bademovo mlijeko smatra zdravijim od običnog mlijeka. Oba imaju različit sastav i različit postotak hranjivih tvari i vitamina. Glavna razlika između njih je u tome što bademovo mlijeko ima manje kalorija od običnog mlijeka.

Je li bademovo mlijeko vegansko?

Bademovo mlijeko je vegansko jer ne sadrži nikakve životinjske proizvode. Ali za oprašivanje stabala badema potrebne su komercijalne pčele i one često pate od tog procesa, pa mnogi zagovornici prava životinja ga izbjegavaju bez obzira.

Bademovo mlijeko vs kravlje mlijeko – nutritivna vrijednost

Jedna šalica bademovog mlijeka sadrži od 30 do 90 kalorija, 1 gram proteina i 45% vaše dnevne vrijednosti kalcija (ovisno o marki i okusu). Nezaslađeno bademovo mlijeko sadrži samo jedan gram ugljikohidrata, međutim, zaslađene varijante poput čokolade ili vanilije sadrže više.

Nasuprot tome, jedna šalica kravljeg mlijeka ima 90 do 150 kalorija (kalorije variraju od obranog do punomasnog mlijeka), 9 grama proteina, 12 grama ugljikohidrata i 30% vaše dnevne vrijednosti kalcija. Imajte na umu da ovdje uspoređujemo bademovo mlijeko bez okusa i nezaslađeno kravlje mlijeko. Iako postoje neke jasne prednosti bademovog mlijeka, kravlje mlijeko pravi je pobjednik u kategoriji proteina.

Koje prednosti ima bademovo mlijeko?

Bademovo mlijeko ima manje kalorija od kravljeg mlijeka (sve dok kupujete nezaslađene varijante). Također ima manje masnoće od punomasnog mlijeka, ali samo od punomasnog mlijeka – udio masti u bademovom mlijeku je otprilike dva posto, a viši od obranog ili jedan posto.

Jedna stvar koju vrijedi napomenuti jest da je mast u bademovom mlijeku zdravija od masnoće u kravljem mlijeku jer je nezasićena. Još jedna od prednosti bademovog mlijeka je to što svoje masti dobivate iz zdravijeg izvora. Također ima viši profil hranjivih tvari i sadrži više kalija, vitamina A, vitamina D, vitamina E, magnezija i kalcija.

Bademovo mlijeko ne sadrži laktozu

Bademovo mlijeko ne sadrži laktozu. Glavni razlog zašto mnogi ljudi izbjegavaju obično mlijeko je intolerancija na laktozu. To je stanje u kojem ljudima nedostaje enzim laktaza, koji je odgovoran za probavu laktoze prisutne u mliječnim proizvodima, što rezultira proljevom i nadutošću. Stoga je bademovo mlijeko odlična alternativa.

Niskokalorično je i pomaže kod mršavljenja

Bademi su prirodno kalorična namirnica, ali zbog načina obrade bademovog mlijeka nalazi se vrlo malo kalorija. Obično mlijeko sadrži 70-80% više kalorija od bademovog mlijeka. Oko 240 ml bademovog mlijeka sadrži samo 30-35 kalorija, ali ista količina mliječnog mlijeka sadrži 150 kalorija.

Također ima malo šećera, sadrži samo 2-3 grama šećera po šalici bademovog mlijeka. Ako kravlje mlijeko zamijenite bademovim, smanjit ćete unos kalorija i na kraju rezultirati bržim mršavljenjem.

U potpunosti je na biljnoj bazi

Bademovo mlijeko je biljnog porijekla, a na tržištu je dostupno nekoliko opcija za ljude koji slijede vegansku prehranu. To je ujedno i glavni razlog njegove popularnosti.

Bademovo mlijeko bogato je vitaminom E

Bademovo mlijeko sadrži velike količine vitamina E koji je neophodan za mnoge tjelesne funkcije. Bademi su krcati vitaminom E, ali neki proizvođači dodaju i više. Vitamin E ima niz prednosti, kao što su:

  • koristi zdravlju očiju
  • pomaže u zaštiti tijela od bolesti kao što su moždani udar, bolesti srca i rak
  • poboljšava rad mozga
  • može smanjiti rizik od Alzheimerove bolesti
  • sadrži vitamin E

Sadrži manje fosfora i kalija

Bademovo mlijeko dobra je opcija za one koji pate od bubrežnih bolesti zato što im je potrebna hrana sa smanjenom razinom fosfora i kalija. Obično mlijeko sadrži mnogo fosfora i kalija koji mogu dovesti do stvaranja bubrežnih kamenaca.

Koje nedostatke ima bademovo mlijeko?

Bademovo mlijeko općenito je skuplje od kravljeg. A ako ste ekološki svjestan potrošač, to je danas jedan od usjeva koji troše najviše vode. Prerađeno bademovo mlijeko također može sadržavati aditive koje proizvođači koriste za prilagođavanje okusa i teksture, poput šećera i emulgatora. Stoga, uvijek obavezno pročitajte sastojke.

Još jedna mala mana je da se bademovo mlijeko i druge zamjene za mlijeko u receptima mogu ponašati drugačije od kravljeg mlijeka, zbog različite mješavine masti, ugljikohidrata i proteina.

Ima nizak udio kalcija u usporedbi s običnim mlijekom. Obično mlijeko puno je kalcija i dobar je izvor kalcija za ljude bilo koje dobi. Bademovo mlijeko sadrži samo 7% dnevnih potreba organizma za kalcijem po porciji.

Ima manje vitamina D. Vitamin D ključan je nutrijent za jačanje kostiju, a bademovo mlijeko ga ne sadrži mnogo. Često se dodaje umjetno tijekom proizvodnje. Nasuprot tome, obično mlijeko pravi je izvor vitamina D.

Prednosti kravljeg mlijeka

Jedna velika prednost koju kravlje mlijeko ima u odnosu na bademovo mlijeko je to što kravlje mlijeko sadrži više proteina. Kravlje mlijeko također sadrži više ugljikohidrata. Međutim, mlijeko koje ima više masnoće varira, ovisno o tome pijete li obrano mlijeko (koje nema masnoće) ili punomasno mlijeko (koje ima više masnoće od bademovog).

Glavna zdravstvena dobrobit kravljeg mlijeka je to što sadrži potpune proteine, budući da je proizvod životinjskog podrijetla, a sadrži i puno važnih hranjivih tvari poput B-vitamina. I dok ovo mlijeko sadrži više kalcija, kravlje mlijeko je i dalje odličan izvor. Na kraju, za razliku od bademovog mlijeka, kravlje mlijeko rijetko sadrži dodane sastojke (osim ako ne kupujete čokoladno mlijeko za svoju djecu ili sebe).

Nedostaci kravljeg mlijeka

Ako pijete dva posto ili punomasno mlijeko, važno je imati na umu da veće količine zasićenih masti i kolesterola mogu povećati rizik od srčanog udara. Najbolji način da uživate u kravljem mlijeku je da pijete jednopostotno ili obrano mlijeko. Druge stvari koje treba imati na umu jest da su intolerancija na laktozu i alergije na hranu povezane s konzumacijom kravljeg mlijeka i da ono može ometati apsorpciju željeza, posebno kod male djece i dojenčadi.

Opet, za ekološki osviještene potrošače, kravlje mlijeko koristi oko deset puta više površine zemlje nego bademovo mlijeko. Ovdje se također koristi više vode od bademovog mlijeka, ali je bademovo mlijeko još uvijek jedan od usjeva koji troše najviše vode na svijetu.

Neke bitne stvari koje treba razmotriti

Sada kada smo vam dali nisku količinu bademovog naspram kravljeg mlijeka, važno je upamtiti da još kalcij dobivate iz obje opcije mlijeka. Ako je kravlje mlijeko za vas bolji izbor, razmislite o kupnji organskih mliječnih proizvoda – hormoni u komercijalnim mliječnim proizvodima mogu potencijalno oštetiti vaše tijelo. S druge strane, bademovo mlijeko odlična je alternativa ako vi ili netko u obitelji ima alergije na hranu, poput intolerancije na laktozu. Kao i uvijek, prije svega možete razgovarati sa svojim liječnikom.

Kako bademovo mlijeko napraviti kod kuće?

Bademovo mlijeko priprema se miješanjem badema s vodom, a zatim ocjeđivanjem smjese kako bi se uklonile krutine. Mnogi proizvođači bademovog mlijeka dodaju razne dodatke kako bi uskladili razine hranjivih tvari s običnim mlijekom. Neki dodaju i šećer za aromu. Ako izbjegavate šećer, ne zaboravite provjeriti etiketu na proizvodu koji kupujete.

Evo kako bademovo mlijeko možete napraviti kod kuće.

  • namakajte 1 šalicu badema u hladnoj vodi preko noći
  • ocijedite vodu i isperite bademe
  • u blender dodajte namočene bademe i 3 šalice vode
  • velikom brzinom miksajte 4-5 minuta
  • filtrirajte kroz gazu

I bademovo i obično mlijeko imaju svoje prednosti i nedostatke. Ovo je mlijeko idealno za ljude koji preferiraju vegansku prehranu i žele manje kalorija, ali obično mlijeko je učinkovitije u jačanju kostiju tijekom mladosti.

Odaberite piće koje vam najviše odgovara na temelju financija, zdravlja i vaših preferencija okusa. Samo zato što je bademovo mlijeko (ili bilo koja druga alternativa mlijeku) popularno, ne znači nužno da je ona prava stvar za vas. I samo zato što ste kravlje mlijeko pili odmalena, ne znači da to sada ne možete promijeniti.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

NE PROPUSTITE I OVO!

Copyright 2022 © Filip Media d.o.o. Sva prava pridržana.